Hatha-yin-marma yoga:

-maandagochtend 9-10u.

-dinsdagavond 20-21u.

Prenatale yoga:

-Telkens een reeks van 6 lessen op dinsdagavond 18u45-19u45. (Meerdere reeksen kunnen gevolgd worden).

Postnatale yoga:

-Aparte lessen in de loop van het jaar op dinsdagavond 18u45-19u45

Partnerlessen:

-Aparte lessen telkens na een reeks prenatale yoga op dinsdagavond 18u45-19u45.


Hatha yoga:

De klassieke Hatha Yoga zorgt voor evenwicht tussen de tegenpolen zon (ha) en maan (tha).  Hatha yoga brengt deze polen in jezelf in evenwicht en zorgt voor een goede balans tussen de linker en rechter zijde van het lichaam, tussen lichaam en geest, denken en voelen en tussen de buitenwereld en jezelf.  Hierdoor kan je evenwichtiger en krachtiger in het leven staan. Bij Hatha yoga combineren we asana's, meditatie, pranayama, soms ook mudra's (handmodes) en mantra's.

Marma Yoga:

Ann combineert de kennis van Marmapunten in deze hatha yogalessen. Marmapunten zijn gevoelige punten die een brug vormen tussen het fysieke en energetische lichaam en tussen wij als microkosmos met het universum als macrokosmos.

Yin yoga:

Yin yoga is een zachte vorm van yoga, waarbij de asana's langer worden aangehouden. De zwaartekracht wordt gebruikt als een middel om het diepe bindweefsel te gaan stretchen en vasculariseren en de flexibiliteit van de beenderen.

Yin yoga is ideaal om de mind tot rust te laten komen en om op eigen tempo flexibeler te worden. Bij deze yogavorm wordt vaak gebruik gemaakt van yoga hulpmiddelen zoals blokken, bolsters, riemen en stoelen.

Hatha-Marma-Yin yoga:

In 1 les combineert Ann verschillende facetten van pure yoga. Yin asana’s afgewisseld met hatha, vinyasa asana’s en het doorvoelen van de marmapunten.



Prenatale yoga

Een yogales voor zwangere vrouwen is anders dan een klassieke hatha yogales. Het lichaam van de zwangere vrouw is in een proces van verandering, letterlijk en figuurlijk. De zwangere vrouw maakt ook deel uit van een groot levensproces. Het is dan ook een mooie periode om stil te staan bij dat leven. Het dragen van een kind, het al dan niet gedragen worden door een partner, ooit zelf gedragen zijn en het geboren worden van een kind en van een moeder.

Zwangerschapsyoga ondersteunt de zwangere vrouw en bereidt voor op de aankomende bevalling. Ook de partners krijgen de kans om mooi voorbereid te zijn tijdens de partnerlessen. De toegepaste technieken zijn heel bruikbaar vóór en tijdens de bevalling.

 

Postnatale yoga

Vanaf 6 weken na de bevalling kan je bij Ahimsa Yoga terecht voor de postnatale privé-yogalessen op afspraak of de postnatale yoga tool lessen.  Ook de baby's zijn van harte welkom in de les als er geen opvang gevonden wordt. Deze lessen zijn losser, je kan op elk moment de les even stoppen om borstvoeding te geven of ns rond te wandelen met je baby. Ook de oefeningen worden aangepast naargelang de nood. Buikspieren worden op een veilige, stapsgerichte manier terug aangesterkt, net als de bekkenbodem, de rugspieren etc. De lichaamshouding kan zo helemaal terug geoptimaliseerd worden en herstel na de bevalling wordt vervolledigd. Er heerst geen taboe, emotionele schommelingen mogen er zijn, ook bij het kind, we mogen allemaal onszelf zijn in de les! Je krijgt in de postnatale tool yoga les vooral ook handige oefeningen mee om thuis verder mee aan de slag te gaan.